اخبار
ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دائمی یک سوگواره تجسمی بازگشت


بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد، دبیر سومین دوره سوگواره تجسمی سرخ،سیاه به رنگ عشق با اشاره به استقبال هنرمندان از این دوره از سوگواره گفت: با توجه به تاکید مسوولان برج میلاد تهران بر برگزاری هرساله این سوگواره، ضروری است تا دبیرخانه دائمی سوگواره سرخ،سیاه به رنگ عشق راه اندازی شود تا هنرمندان نه فقط در یک دوره زمانی خاص بلکه در طول سال نسبت به خلق آثار دینی و عاشورایی اقدام کنند.

مسعود زنده روح کرمانی با بیان این مطلب افزود: کمتر پیش می آید که یک مجموعه فرهنگی مراسم و سوگواره‌ای را برای سه دوره به صورت متوالی اجرا کند و اکنون که برج میلاد تهران اقدام به برپایی سه دوره سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق کرده حکایت از آن دارد که نگاه مسوولان برج میلاد تهران به هنرهای دینی و آیینی نگاه ویژه و منحصر به فردی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سوگواره سرخ،سیاه به رنگ عشق جایگاه خود را در میان هنرمندان پیدا کرده است،ادامه داد: با توجه به  جایگاه ویژه سوگواره هم در میان هنرمندان و هم در میان مسوولان و مدیران شهرداری و برج میلاد تهران، ضروری است که دبیرخانه دائمی این سوگواره در طول سال راه اندازی شود تا هنرمندان نه فقط در یک دوره زمانی خاص بلکه در طول سال اقدام به خلق هنرهای عاشورایی و دینی کنند.

به گفته زنده روح کرمانی فراخوان سومین دوره سوگواره نسبت به سال‌های گذشته دیر اعلام شد، اما با این وجود استقبال هنرمندان در ارسال آثار در رشته‌های مختلف عکس،نقاشی، تصویرگری و پوستر بسیار خوب بوده است. قطعاً با راه اندازی دبیرخانه دائمی این سوگواره هم می‌توان برنامه ریزی ویژه‌ای برای بین المللی کردن آن کرد و هم تعداد آثار ارسالی هنرمندان به مراتب بسیار بیشتر خواهد بود.

دبیر سومین سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق درباره اینکه بیشترین استقبال هنرمندان در کدامیک از رشته‌ها بوده است، گفت: هنرمندان به ترتیب در رشته عکاسی،پوستر، تصویرگری و نقاشی استقبال کرده‌اند و در حال حاضر بیشترین آثار رسیده در حوزه عکاسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین‌بار است که بخش نقاشی به این سوگواره اضافه شده است، تصریح کرد: جای هنر نقاشی در این سوگواره خالی بود،چه، ایران از گذشته‌های دور تاکنون با استفاده از هنر نقاشی به ویژه نقاشی قهوه خانه‌ای و پرده خوانی فاجعه کربلا را برای مردم بازگو می کردند. با گنجاندن این بخش در این دوره از سوگواره تلاش شد تا از منسوخ شدن نقاشی قهوه خانه‌ای جلوگیری شود و هنرمندان را ترغیب به خلق آثاری در این حوزه کنیم.

سومین سوگواره هنرهای تجسمی با عنوان «سرخ و سیاه به رنگ عشق» در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) از 9 تا 17 آذر 1395 توسط برج میلاد تهران و به مناسبت ایام ماه محرم و صفر در نگارخانه میلاد برگزار می شود. همچنین مراسم اهدای جوایز سه شنبه 9 آذرماه همزمان با رحلت پیامبر اکر (ص) ساعت 17 در نگارخانه برج میلاد برگزار خواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانه سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق مهلت ارسال آثار در رشته نقاشی تا 28 آبان ماه و مهلت ارسال آثار سه رشته عکاسی، پوستر و تصویرگری تا 30 آبان ماه است.

روابط عمومی برج میلاد 
تاريخ خبر:  1395/08/18