اخبار
آغاز داوری آثار جشنواره سرخ، سیاه به رنگ عشق/ ارسال بیش از 5 هزار اثر به دبیرخانه بازگشت


داوری آثار ارسالی به سومین دوره از سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق در چهار رشته تصویرگری، نقاشی، عکاسی و تصویرسازی آغاز شده است و بنا بر اعلام دبیرخانه این دوره از سوگواره بیش از 5هزار اثر به این دوره از سوگواره ارسال شده که بیشترین آثار در بخش عکس بوده است.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران،  یک تیم داوری 12 نفره داوری شامل مصطفی اسداللهی،فرزاد ادیبی،کوروش پارسانژاد در بخش تصویرگری، علی هاشمی شهرکی،سید حسام الدین طباطبایی، پژمان رحیمی زاده در بخش تصویرسازی، مجید ناگهی، یلدا معیری و افشین شاهرودی در بخش عکاسی، احمد خلیلی فرد،کاظم چلیپا و مرتضی اسدی در بخش نقاشی از 30 آبان ماه آغاز شده است و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام دبیرخانه سومین سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق 5 هزار و 200 اثر در بخش های مختلف ارسال شده است که بیشترین آثار در بخش عکاسی با ارسال چهار هزار و 423 عکس، 469 اثر در بخش تصویرگری،248 اثر در بخش تصویرسازی و 67 اثر در بخش نقاشی بوده است.

در مجموع یک هزار و 497 نفر در این دوره از سوگواره شرکت کرده اند که بیشترین شرکت کنندگان از استان های تهران، خراسان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس بوده است.
قرار است از میان آثار ارسالی در نهایت 150 اثر در بخش های مختلف به منظور برپایی سومین نمایشگاه سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق انتخاب شود.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، سومین سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق  به همت شرکت برج میلاد تهران و به مناسبت ایام ماه محرم و صفر در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی برگزار می شود و مراسم اعلام برگزیدگان همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و مصادف با شهادت امام رضا (ع) سه شنبه 9 آذرماه برگزار شده و  نمایشگاه آثار راه یافته به این دوره از سوگواره تا 17 آذرماه در نگارخانه میلاد میزبان علاقه مندان است.

هدف از این سوگواره ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین های ایام محرم و صفر و نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اهمیت این ماه ها در فرهنگ غنی شیعه در اقصی نقاط ایران است. برگزاری نمایشگاه از اين آئين پرشكوه و دستيابي به آثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزار کننده می‏باشد.     
تاريخ خبر:  1395/09/02