اخبار
افشین شاهرودی اعلام کرد: ارتقای کیفیت عکس های ارسالی سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق نسبت به دو دوره قبل بازگشت


رئیس هیأت داوران بخش عکاسی سومین دوره سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق اعلام کرد: تداوم برگزاری رویدادهای فرهنگی منجر به اعتبار بخشی و افزایش کیفیت آثار می شود و این اتفاق برای سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق افتاده و امسال پس از سه دوره برگزاری شاهد عکس هایی با نگاه متفاوت و متنوع با کیفیت  بیشتر مرتبط با موضوع واقعه عاشورا و کربلا هستیم.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، افشین شاهرودی با بیان این مطلب افزود: هر رویداد رقابتی تاثیرات مثبت و منفی خواهد داشت، اما اگر مسوولان در برگزاری یک رویداد در سال های متوالی اصرار داشته باشند، قطعاً تاثیرات مثبت برگزاری آن به مراتب بیشتر از تاثیرات منفی آن خواهد بود.
وی ادامه داد: سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق امسال برای سومین سال است که اجرا می شود. زمانیکه در سال اول در هیات داوری بودم هیچ گاه فکر نمی کردم که این رویداد برای سه سال پیاپی برگزار شود، قطعاً برگزاری این رویداد در این سه سال حاکی از دغدغه های فرهنگی  مسوولان برج میلاد تهران به ویژه در حوزه فرهنگ و مذهب است.
به گفته شاهرودی، با نگاهی به آثار ارسالی در دو دوره گذشته و مقایسه آن با آثار ارسالی سومین دوره، شاهد رونق و پیشرفت و تنوع آثار ارسالی عکاسان هستیم. عکاسانی که نه تنها در ثبت تصاویرشان از آیین های مذهبی مربوط به واقعه کربلا و عاشورا به تکرار و تکرر نیافتاده اند بلکه در تمامی آثار ارسالی شاهد تنوع و تفاوت در نگاه آنها هستیم.

وی درباره برگزاری رویدادهای فرهنگی که توسط برج میلاد تهران برگزار می شود، گفت: در تاریخ عکاسی بسیار سازمان هایی بودند که اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف عکاسی کرده اند، اما مهم آن است که آن سازمان در نگاه هنری عکاس هیچ دخل و تصرفی نکند و تمرکز خود را روی حمایت از هنرمندان بگذارد. نگاه دولتی سازمان ها به جشنواره های هنری همچون عکاسی منجر به ضربه زدن به این رویدادها می شود. برج میلاد تهران خوشبختانه در این سه سال برگزاری به عنوان حامی هنرمندان سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق را برگزار کرده است و امیدوارم این حمایت ها همچنان ادامه دار باشد تا ما شاهد برگزاری این سوگواره به صورت بین المللی باشیم.
به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، داوران بخش عکاسی این دوره از سوگواره شامل مجید ناگهی، یلدا معیری و افشین شاهرودی است است .
سومین سوگواره هنرهای تجسمی با عنوان «سرخ و سیاه به رنگ عشق» در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) از 9 تا 17 آذر 1395 توسط برج میلاد تهران و به مناسبت ایام ماه محرم و صفر در نگارخانه میلاد برگزار می شود. همچنین مراسم اهدای جوایز سه شنبه 9 آذرماه همزمان با رحلت پیامبر اکر (ص) ساعت 17 در نگارخانه برج میلاد برگزار خواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانه سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق مهلت ارسال آثار در رشته نقاشی تا 28 آبان ماه و مهلت ارسال آثار سه رشته عکاسی، پوستر و تصویرگری تا 30 آبان ماه است.
علاقه مندان برای اطلاع از جزییات فراخوان سوگواره و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.miladfestiv al.ir   مراجعه کنند. 


دبیرخانه سومین سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق 
تاريخ خبر:  1395/09/10