اخبار
نظر رئیس هیات داوران تصویرسازی درباره سوگواره سرخ،سیاه به رنگ عشق/ ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی سوگواره بازگشت


رئیس هیأت داوران بخش تصویرسازی سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی این سوگواره گفت:برج میلاد به عنوان یک مجموعه فرهنگی توقعات هنرمندان را در برگزاری جشنواره ها و سوگواره های مناسبتی بالا برده است. قطعاً اگر دبیرخانه سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق دائمی شود می توان هنرمندان کشورهای اسلامی را نیز درگیر کرد تا شاهد آثار بیشتر و بهتری باشیم.
به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، سید حسام الدین طباطبایی با اشاره به برگزاری سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق که قرار است 9 آذرماه همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) در برج میلاد برگزار شود، گفت: برج میلاد تهران به عنوان یک مجموعه فرهنگی کشور در طول سال و با توجه به مناسبت های مختلف از حضور هنرمندان بهره برده است و همواره نمایشگاه و جشنواره های هنری در این برج برگزار می شود.

وی افزود: در حال حاضر برج میلاد تهران توقع هنرمندان را در برگزاری فستیوال ها و سوگواره ها بالا برده است. بسیار قابل تقدیر است که یک سوگواره عاشواریی به اسم سرخ، سیاه به رنگ عشق برای سومین سال متوالی برگزار می شود و هنرمندان را درگیر خلق آثار هنری با این موضوع می کند.
طباطبایی با بیان اینکه باید دبیرخانه دائمی این سوگواره در برج میلاد تهران برپا شود، تصریح کرد:امام حسین (ع) چشمه لبیک است و ایرانیان همواره در طول قرن های مختلف ارادت خود را به این امام بزرگوار و مظلوم نشان داده اند. بخشی از این مردم هنرمندان هستند که باید با هنر خود جنبه های مختلف عاشورا را به تصویر کشیده تا مردم با آن ارتباط گرفته و پیام امام حسین (ع) را درک کنند.  به همین دلیل است که می گویم باید دبیرخانه دائمی تاسیس شود تا نه تنها هنرمندان ایرانی بلکه هنرمندان کشورهای اسلامی نیز در طول سال درگیر ابعاد مختلف پیام عاشورا بوده و نسبت به آن احساس مسوولیت کرده و اثر هنری خود را در رشته های مختلف خلق کنند.

وی با توضیح اینکه این جشنواره می تواند پیام عاشورا را به صورت جهانی منتقل کند، گفت:هنرمندان باید بگونه ای اثر خود را خلق کنند که پیام عاشورا به مخاطب منتقل شود، پس باید کمیته ای تشکیل شده و پیام عاشورا را در ابعاد مختلف استخراج کند و سپس با انتقال آن به قشر هنرمند، در انتظار خلق یک شاهکار هنری باشند. این همه در یک مدت زمانی کوتاه دو یا سه ماه انجام شدنی نیست و باید در طول سال هنرمندان را درگیر کرد.
به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، داوران بخش تصویرسازی  این دوره از سوگواره شامل علی هاشمی شهرکی، سید حسام الدین طباطبایی، پژمان رحیمی زاده است.
سومین سوگواره هنرهای تجسمی با عنوان «سرخ و سیاه به رنگ عشق» در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) از 9 تا 17 آذر 1395 توسط برج میلاد تهران و به مناسبت ایام ماه محرم و صفر در نگارخانه میلاد برگزار می شود. همچنین مراسم اهدای جوایز سه شنبه 9 آذرماه همزمان با رحلت پیامبر اکر (ص) ساعت 17 در نگارخانه برج میلاد برگزار خواهد شد.
براساس اعلام دبیرخانه سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق مهلت ارسال آثار در رشته نقاشی تا 28 آبان ماه و مهلت ارسال آثار سه رشته عکاسی، پوستر و تصویرگری تا 30 آبان ماه است.
علاقه مندان برای اطلاع از جزییات فراخوان سوگواره و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.miladfestiv al.ir مراجعه کنند.

 دبیرخانه سومین سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق 
تاريخ خبر:  1395/09/10